کانکس کاروان چیست ؟ قیمت و ویژگی ها

فهرست مطالب

کانکس کاروان چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ بهترین ها در کانکس سازان : برای تعریف کانکس کاروان می‌توان گفت که این سازه از انواع ساختمان‌های پیش ساخته است. که به دلیل تحرک و قابلیت جابجایی در مسافت‌های طولانی در کنار سایر امکانات رفاهی می‌توان از آن در سفرهای گروهی استفاده بهینه کرد. بهتر است بدانید که در حوزه صنعت به این سازه اسکلت فلزی نیز گفته می‌شود. بنابراین برای آشنایی شما با نام‌های دیگر این سازه می‌توان به کانکس قابل حمل برای سفر اشاره کرد. که در زبان انگلیسی به آن Portable Conex می‌گویند.

مدل‌های مختلف کانکس کاروان

در این قسمت سعی می‌کنیم مدل‌های مختلف متصل به Caravan Connexion را به شما بگوییم:

کانکس کاروان کانکس سازان

• مدل Folding Trailer

پس می‌توان گفت که این مدل کاروان بیشتر با نام چادری پاپ آپ شناخته می‌شود. این سازه پیش ساخته با وزن کم توسط خودروهای سبک و سنگین یدک می‌شود. از طرفی قسمت انتهایی این سوله متحرک برای کاهش وزن و مقاوم بودن در برابر باد برش خورده است.

• مدل تریلر مسافرتی

در این نوع سرپناه کاروان که دارای بدنه‌ای مقاوم برای یدک کشی آسان توسط خودروها است. پناهگاه کاروان به صورت بزرگ طراحی شده و به مرحله تولید آورده شده است.

• مدل تریلر قطره اشک

این نوع کانکس کاروان سازه‌ای متحرک است که با دیدن تصویر آن در نگاه اول ناخودآگاه تصویر یک قطره اشک را تداعی می‌کنید. سبکی این سازه به حدی است که می‌توان آن را با موتورسیکلت به هر نقطه‌ای حمل کرد.

• مدل Toter Home

این مدل سوله متحرک را می‌توان با خودروهای سنگین مانند تریلرهای بزرگ و سنگین به صورتی که بر روی شاسی نیمه کامیون سوار می‌شود یدک کشید.

• مدل اسباب بازی هاولر

این طرح کانکس کاروان به گونه‌ای طراحی شده است. که بخشی برای حرکت موتورسیکلت و بخشی برای تامین مایحتاج اولیه زندگی (محل خواب، غذاخوری و …)

• تریلر مدل با چرخ پنجم

در این نوع کابین کاروان اتصال آن بر خلاف نمونه‌های دیگر است که به قسمت انتهایی متصل می‌شوند. این سازه پیش ساخته به قسمت میانی خودروی یدک‌کش متصل می‌شود. ناگفته نماند که این لانه متحرک می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد. که برای مدت طولانی در لانه اقامت خواهند داشت. چون عرض زیادی دارد البته این مدل سایبان‌های سیار بیشتر در کشورهایی مانند کانادا استفاده می‌شود.

• مدل کامیون کمپر

این مدل کانکس کاروان ضمن اینکه جا برای حمل وسایل دارد، می‌توان از قسمت دیگری از آن برای جابجایی حیواناتی مانند اسب وحیوانات نیز استفاده کرد. این کانکس کاروان عمدتاً در قسمت اصلی خودرو گنجانده شده است.

انواع تفاوت های کانکس و کاروان

توجه داشته باشید که لینک‌ها با توجه به کاربرد و محل استفاده به انواع مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. و همین امر باعث شده تا امروزه تنوع بسیار زیادی از این ساختار را مشاهده کنید. اگر بخواهیم تفاوت سوله و کاروان را به شما بگوییم، ابتدا باید با انواع سوله آشنا شوید.

از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین انواع آپارتمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کانکس مسکونی

این مدل از لانه‌ها نیز به انواع مختلفی از قبیل لانه‌های کلبه‌ای، کاروانی، لانه گردشگری و لانه امنیتی تقسیم می‌شود.

• کانکس خدمات شهری

گیت‌های امنیتی، ایستگاه‌های دوچرخه، کافه‌های سیار و غرفه‌های تجاری از مهم‌ترین غرفه‌های خدمات شهری هستند.

• کارگاه‌ها و ساختمان‌های اداری

امروزه از این سازه‌ها برای برگزاری جلسات ضروری در مکان‌هایی که دسترسی به شرکت و میز کنفرانس مشکل است استفاده می‌شود.

کانکس کاروان

برای درک تفاوت اصلی کلبه و کاروان می‌توانید اطلاعات لازم را در مورد کاروان نیز به دست آورید. و همانطور که در قسمت قبل گفته شد، کاروان‌ها آلونک‌های مسکونی هستند که برای اقامت شبانه گردشگران و افراد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این تفاوت که این مدل کابین‌ها دارای چرخ‌های مخصوص به خود بوده و قابلیت اتصال به خودرو را دارند. تا گردشگران به راحتی آن را با خود حمل کرده و به هر کجا که می‌خواهند ببرند و شب را سپری کنند. این سازه نیز متریال‌های مختلفی دارد و نه تنها گردشگران از آن استفاده می‌کنند. بلکه می‌توانید آن را در بسیاری از صنایع مشاهده کنید.

تفاوت کابین و کاروان

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آلونک‌ها و کاروان‌ها، سهولت حرکت کاروان‌ها نسبت به آلونک‌ها است. توجه داشته باشید که برخی از افراد کاروان‌ها را در دسته کلبه‌های زندگی قرار می‌دهند، زیرا کاروان‌ها همان کلبه‌ها هستند، با این تفاوت که می‌توان آنها را به ماشین متصل کرد و با داشتن چرخ مسافتی را طی کرد.

ویژگی کانکس کاروان

در ابتدا به امکانات رفاهی این کاروان اشاره کردیم، حال بهتر است با بقیه امکانات آن آشنا شوید.

• امکان اسکان موقت

• سرعت ساخت

ساخت این نوع آپارتمان‌ها به زمان کمتری نسبت به ساخت بناهای سنتی نیاز دارد.

• تحرک

• ترمز

این نوع گاراژ را می‌توان در صورت وجود خطر متوقف کرد. از آنجایی که چرخ‌های این سازه مجهز به ترمز هستند.

• دوام و استحکام

• سیستم گرمایش و سرمایش

با این آپارتمان‌های کوچک می‌توانید در هر فصلی از سفر لذت ببرید. زیرا مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند.