فهرست مطالب

کانکس ساندویچ پانل قیمت خرید و فروش انواع کانکسهای ساندویچ پانل دست دوم و نو ، با بهترین کیفیت ساخت و طراحی اختصاصی در کانکس سازان : ساندویچ پانل یک سازه سبک و مرکب می باشد که به صورت دولایه طراحی و تولید می شود بدین صورت که از دو طرف به دو لایه محدود می شود و در وسط لایه یک عایق قرار می گیرد. باید دقت داشته باشیم که لایه عایق باید بسیار نرم و سبک و دارای خاصیا فیزیکی مخصوص باشد .

کانکس ساندویچ پانل

توضیحاتی در رابطه با ساندویچ پانل


ساندویچ پانل یا در اصطلاح همان پنل کامپوزیتی آلومینیوم (Acp) : ساندویچ پانل از مصالح و ترکیبات مرکب و سبکی طراحی و ساخته می شود که از دو طرف به دوتا لایه فلزی محدود می شود و در بین این دو لایه عایقی قرار می گیرد که این عایق رطوبت و گرما می باشد که دارای انعطافپذیری بالایی است . ساندویچ پانل ها اکثرا از مواد ی مانند : پلی استایرن , پشم شیشه , پشم سنگ , پلی اورتان ساخته می شوند و کربردهای زیادی دارند . بزرگترین کاربرد ساندویچ پانل ها استفاده در صنعت کانکس سازی می باشد . لذا بزرگترین مشتری ساندویچ پانل نیز گروه های صنعتی که کار طراحی و ساخت کانکس و خانه پیش ساخته را انجام می دهند هستند.

در زیر به برخی از نمونه های کانکس ساندویچ پانل ساخته شده در شرکت کانکس سازان اشاره می کنیم :


کاربردهای ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل در صنعت کانکس سازی که شامل مواردی همچون طراحی و ساخت انواع کانکس ساندویچ پانل در کاربردهای : نماز خانه و محیط آموزشی , کانکس سرویس بهداشتی , کانکس و کیوسک های نگهبانی , درمانگاه های صحرایی و کانکس اورژانس , تعمیرگاه های سیار و گترینگ های سیار , ویلای پیش ساخته پانلی یک و دو طبقه , کانکس ویژه بحران ,و….

استفاده در ساخت سوله های بزرگ کارگاهی همانند : سوله های کارخانه های بزرگ , انباری های بزرگ و سوله های سردخانه و سوله های کارگاه های بزرگ و کوچیک و…

  • استفاده از ساندویچ پانل در صنایع هوا فضا و سایر صنایع مانند : نفت و پتروشیمی و کشتی رانی و هواپیما سازی و ….
  • استفاده در خانه های سیار و پیش ساخته و کاروان ها
  • استفاده در سقف استخر ها و سالن های ورزشی
  • استفاده در صنعت ساختمان سازی مانند دیوار و سقف ها و…
  • استفاده از ساندویچ پانل در ساخت یخچال های سیار , کانکس و کانتینر های یخچال دار ثابت و متحرک
  • استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سرخانه های صنعتی و نیمه صنعتی
  • و….

کاربردهای ساندویچ پانل به صورت تفکیک شده

  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سردخانه‌ها
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سالن‌های ورزشی
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سوله‌های صنعتی
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سالن کارخانه‌ها
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص کانکس‌ها
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص ویلاهای پیش‌ساخته

دلایل استفاده از ساندویچ پانل

دلایل زیادی برای استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه هی بزرگ که در بالا نیز اشاره کردیم وجود دارد برخی از این دلایل بدین صورت می باشد:

دارای عیق بسیار قوی انرژی می باشد.

به نسبت بسیاری از مصالح دیگر در ساخت و ساز بسیار سبک است .
مقرون به صرفه هست و قیمت تمام شده به نسبت مصالح سنتی پایین می باشد.
قبالیت شستشو دارد.
نصب و اجرای آن بسیار آسان است .
دارای تنوع رنگی بالایی است.
دارای عایق رطوبتی , گرمایی صوتی مناسب است
مقاوم در برابر زمین لرزه می باشد.
عمر مفید بالایی دارد و در صورت نگهداری و تعمییر این مدت طولانی تر نیز خواهد شد.
قابلیت انعطافپذیری بالایی دارد و از این رو طراحی و نماهای مختلفی را می شود از ساندویچ پانل ساخت.
مقاوم در برابر خوردگی های اسیدی و بازی

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یورتان

در ساخت ساندویچ پانل های پلی یورتان از فوم های پلی یورتان استفاده می شود که خود بر دو نوع می باشند :

پلی یورتان PIR

این نوع از پلی یورتان ها از ترکیب ایزوسیا نورات و پلی یول تولید می شوند.

پلی یورتان PUR

این نوع از پلی یورتان ها نیز از ترکیب ایزوسیانات و پلی یول تولید می شوند.

****توجه

در هر دو ترکیب بالا برای تسریع در ترکیب ؛ کاتالیزور الزامی می باشد. هچنین برای تنظیم دانسیته و چگالی فوم نیز از گاز B141 استفاده می شود. تفاوت این دو نوع پلی یورتان در ضد حریق بودن شاندویچ پانل PIR می باشد. هم چنین عایق رطوبتی و حرارتی , عایق صوتی و وزن سبک از مشخصه های اصلی این نوع از ساندویچ پانل ها است .

ساندویچ پانل پلی استایرن

پلی استایرن یا همان یونولیت خودمان که یک نوع عایق خیلی خوب می باشد. در ساخت انواع ساندویچ پانل پلی استایرن برای عایق بندی از یونولیت استفاده می شود درسته از نظر عایق حرارتی و صوتی و گرما در درجه پایینی از پلی یورتان قرار دارد ولی به نسبت انها بسیار سبک است و قیمت مناسبی دارد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

در عایق بندی از این نوع ساندویچ پانل از الیاف پشم سنگ استفاده می شود . الیاف پشم سنگ ضد حریق می باشند از این رو بزرگترین مزیت این نوع از ساندویچ پانل ها ضد حریق بودن است . درج ضد حرارتی این نوع از پانل ها از پلی یورتان ها نیز بالاتر می باشد.

ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل سقفی همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم در ساخت انواع سوله های بزرگ با سقف های ضد حرارتی و صاف مانند سالن های ورزشی و استخرها استفاده می کنند این نوع از ساندویچ پانل در ضخامت های ۴ تا ۲۰ سانتی متری طراحی و ساخته می شوند که از فوم تزریقی پلی یورتان سخت با دانسیته ۴۰ با مثبت , منفی ۲ تولید می شوند . پانل های سقفی مقاوم در برابر رشد قارچها و گیاهان هستند و دارای ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین می باشند. عرض این نوع از پانل ها به صورت استاندارد و مفید ۱٫۰۸ متر می باشد.

ساندویچ پانل دیواری

همان طور که از نام آن پیداست این نوع از ساندویچ پانل ها برای دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد . ساندویچ پانل دیواری را نوعی مصالح ساختمانی نیز نام میبرند وبه صورت دو لایه ورق فلزی گالوانیزه که در بین آنها فوم تزیق شده است می گویند. از پانل دیواری برای پوشش دیواره های سردخانه ها , کانکس ها , کانتینر های مسکونی , ویلای پیش ساخته , فضا های صنعتی و … استفاده می کنند . عرض پانل دیواری ۱٫۱۴ متر و ضخامت آن چیزی در حدود ۴ تا ۲۰ سانتی متر می باشد.

ساندویچ پانل سردخانه

پانل های سردخانه به نسبت پانل های دیواری و سقفی دارای ضخامت زیادی در حدود ۸ تا ۲۰ سانتی متر می باشند . ساندویچ پانل سردخانه ای از ترکیب هسته پلی یورتان که در بین دو لایه فلزی گالوانیزه تزریق شده است تولید می شود. پلی یورتان مورد استفاده در پانل های سردخانه ای ماده ای سخت و شکننده می باشد لذا به تنهایی قابلیت استفاده در جاهای دیگر را ندارد ولی با ساندویچ کردن این ماده مقاومت بسیاربالایی را به ود می گیرد .

مشخصات فنی ساندویچ پانل

ورقی که در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار میگیرد عمدتا از نوع ورق الوزینگ ( روی و آلومینیم ) می باشد که دارای ضخامت ۰٫۵ تا ۰٫۷ میلی متر می باشد در انواع رنگهای متنوع

نوع پوشش ساندویچ پانل : یکرو ورق و یکرو فویل , دو رو ورق , یکرو ورق و یکرو ورق نایلون , یکرو ورق و یکرو کاغذ , دو رو نایلون , دو رو فویل , دو رو کاغذ

نوع فوم ساندویچ پانل : پلی اورتان سخت با دانسیته ۴۰ مثبت , منفی ۲ کیلوگرم بر متر مکعب

مدل ساندویچ پانل ها : DND صاف – RPO پیچ مخفی بدون شیار – RP1 پیچ مخفی میکروویو – RP2 پیچ مخفی شیار ریز – RP3 پیچ مخفی شیار درشت

رنگ بندب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در ۱۲ رنگ مختلف وحتی بیشتر از جمله سفید , آبی , قرمز , کرم , طوسی , یشمی , سبز , بنفش و …

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل

راه های کاهش قیمت ساندویچ پانل

  • برای پایین آوردن و کاهش هزینه و قیمت ساندویچ پانل راه های متعددی وجود دارد یکی از این راه های می توان این باشد که به جی اینکه در برای ساندویچ کردن دو طرف را با فلز استفاده کنیم بهتر است یک طرف را فلزی کنیم .
  • راه دیگر می تواند این باشد که ضخامت ورق های فلزی را کاهش دهیم . مثلا به صورت عادی که ۰٫۵ میلی متر است به ۰٫۴ میلی متر کاهش دهیم .
  • راه سوم نیز کاهش گام های به کار رفته در پانل است.

موارد کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها عمدتا در تولید سریع ساختمانی و ساخت واحدهای مسکونی , واخد های آموزشی , بهداشتی و درمانی , ورزشی , صنعتی و سردخانه ها بسیار کاربرد دارند . در تصویر زیر بیشترین کاربرد انواع  ساندویچ پانل را در ایران می توانید ببینید :

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل

نکته مهم

به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر رطوبت استفاده از کانکس ساندویچ پانل دارد  در شرایط آب و هوایی خاص بسیار مناسب می باشد .

موارد استفاده از کانکس ساندویچ پانل

۱-    سرد خانه ها

۲-    دیوار و سقف سالن های تولیدی , ساختمانهای اداری و هتلها , ساختمان های کارگاهی و نیز خوابگاه های کارگری در پروژه های بزرگ ساخت و ساز

تقسیم بندی ساندویچ پانل ها

۱-    ساندویچ پانل های سقفی : این نوع از ساندویچ پانلها دارای طرح ذوزنقه ای و کاشی می باشند . که هر طرح ساندویچ پانلی ذوزنقه شامل عایق های ؛ پلی اوریتان , پلی استایرن و پشم سنگ و از طرفی طرح کاشی ساندویچ پانل نیز با عایق پلی اورتان تولید می شوند .

۲- کانکس ساندویچ پانل دیواری با عایق پلی اورتان

مزیت های استفاده از کانکس ساندویچ پانل

۱-    مقاوم در برابر زلزله : کانکس های ساندویچ پانلی همانند دیوار برشی انرژی را جذب می کنند .

۲-    کانکس ساندویچ پانل وزن سبکی دارند .

۳-    انبساط و انقباض کانکس ساندویچ پانل بسیار پایین می باشد.

۴-    حمل  نقل آسان

۵-    نصب سریع

۶-    دارای عایق های حرارتی و رطوبتی

۷-    سهولت در اجرای تاسیسات

۸-    مناسب برای تمام اقلیم های آب و هوایی

۹-    تنوع رنگ بندی

۱۰-    و…

گارانتی و خدمات پس از فروش کانکس ساندویچ پانل

گروه صنعتی کانکس سازان خدمات پس از فروش بهتری را برای مشتریان خود ارائه می کند همچنین تمام کانکس هاسس که در کارگاه صنعتی کانکس سازان طراحی و تولید شده است دارای یک سال گارانتی می باشند.

حمل و باربری کانکس ساندویچ پانل

هزینه حمل و نقل کانکس بر عهده خریدار می باشد . لذا گروه صنعتی کانکس سازان امتیازاتی را به خریداران می دهد ک یکی از این موارد حمل و جابجایی و ارسال کانکس به مقصد است . کانکس سازان تیم حرفه ای برای ارسال کانکس را به کمک مشتریان می فرستد تا از ارسال سالم کانکس به مقصد اطمینان حاصل کند .
کانکس های ساندویچ پانل به دلیل سبک بودن به راحتی جابجا می شوند و کار دشواری را در جابجایی آن نخواهیم داشت .

با گروه صنعتی کانکس سازان کیفیت محصول را تجربه کنید و از خدمات ما بهترین استفاده را ببرید .