عایق بندی کانکس ۱۰۰% حرفه ای و اصولی

فهرست مطالب

عایق بندی کانکس چیست؟ آیا با عایق بندی کانکس آشنایی دارید؟ یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از متخصصان و کاربران در هنگام ساخت کانتینرهای مسکونی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، عایـق بن«دی کانکس است. به طور عمده اکثر کانکس‏ها از ورق‏ های فلزی و در برخی از مواقع ویژه از صفحات فایبرگلاس ساخته می‏شوند. اما مسئله اینجا است که ورقه‏ های فلزی و فایبرگلاس، هوا گرم و سر و صوت را از خود عبور می‏دهند و وارد محیط داخل کانکس می‏نمایند.

این امر سبب می‏شود تا سکونت یا قرار دادن وسایل حساس در کانکس امری غیر ممکن بشود. از این رو متخصصان با استفاده از پلی اتن، ماستیک پلی یورتان و … دیواره، کف و سقف کانکس را آبندی و عایق می‏کنند تا گرما، سرما و حتی انرژی صوتی به هیچ عنوان وارد کانکس نشوند. نا گفته نماند که عـایق بنـدی دیواره‏های کانکس سبب افزایش طول عمر آن نیز می‏گردد.

نکات مهم در عایق بندی کانکس

برای اینکه کانکس در برار رطوبت، هوای سرد و گرم مقاومت داشته باشد. باید کانکـس را عایـق بـنـدی کرد البته عایق بندی کانکس نسبت به سرو صدا نیز میتواند انجام گیرد.

برای اینکه کانکس در برابر برف و باران مقاومت داشته باشد. و آب نتواند از طریق سقف کانکس وارد کانکس شود. باید سقف کانکس نسبت به آب مقاوم گردد تا از نفوذ آب به داخل کانکس جلوگیری گردد. به همین خاطر میتوان سقف کانکس را ایزوگام کرد تا دیگر آب نتواند از طریق سقف وارد کانکس شود.

هم چنین سقف کانکس ، باید دارای شیب باشد. تا زمانی که باران بروی کانکس میریزد بوسیله شیب سقف کانکس و راه تعبیه شده برای هدایت آب  به بیرون کانکس منتقل گردد.

یکی دیگر از مواردی که در مورد عایق بندی کانکس باید دقت داشت این است که آب نتواند از کف کانکس به داخل کانکس و یا تخته نفوذ نماید. به همین خاطر کف کانکس باید توسط ایزوگام و قیر عایق بندی شود. که این عایق بندی راه نفوذ آب و رطوبت را به داخل کانکس مسدود میکند. این مورد را نیز باید در نظر داشت که در زمان نصب کانکس باید کانکس نسبت به سطح زمین فاصله داشته باشد. تا کانکس با آب و رطوبت  تماس مستقیم نباشد که این مورد کمک زیادی به عایق بندی میکند.

عایق بندی کانکس

برای حفظ دمای داخل کانکس و جلو گیری از ورود سرما و گرما به کانکس میتوان دیواره های کانکس را عـایق بنـدی کرد. تا کانکس در برابر تبادل گرما با محیط بیرون مقاومت پیدا کند. و در تابستان سرما داخل کانکس و در زمستان گرمای داخل کانکس از دست نرود. این عـایـق بـنـدی کـانکـس موجب میگردد تا در مصرف انرژی برای سرد و گرم نگه داشتن کانکس صرفه جویی گردد.

در ضمن استفاده از درب و پنجره های مناسب در ساخت کانکس میتواند کمک شایانی به عایق بندی کانکس داشته باشد. مثلا میتوان از پنجره های دو جداره upvc در کانکس استفاده کرد. که این نوع پنجره ها در کانکس موجب عایـق بنـدی کانکـس در برابر دما وهمچنین جلوگیری از ورود سر وصدا به داخل کانکس میشود.

کانکس سازان ، بیش از ربع قرن تجربه در زمینه تولید کانکس و سازه های پیش ساخته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید