فهرست مطالب

کانکس مخابراتی با تجهیزات امنیتی با عایق بندی کامل در کانکس سازان : کانکس مخابراتی یکی از محصولات غرفه‌های روکو برای نصب دکل‌های مخابراتی و اینترنت است. کلیه دکل‌های مخابراتی دارای دستگاه BTS هستند که باید روی زمین و در کنار دکل قرار گیرند. آنهایی که در هنگام بارندگی یا تابش مستقیم نور خورشید می‌توانند در معرض دید قرار گیرند، به یک سوله کوچک برای آن نیاز دارد به همین دلیل اغلب به آن سوله BTS می‌گویند. سپس برای آشنایی بهتر با این سیستم و اتصالات لازم آن توضیحات و تصاویر مربوطه ارائه می‌شود که با مطالعه آنها می‌توانید با عملکرد و کاربرد این کیوسک‌ها بیشتر آشنا شوید. در ادامه با کانکس سازان همراه باشید…

استفاده از کانکس مخابراتی

در ابتدای مطلب به نصب کانکس مخابراتی و اینترنتی اشاره شد که دو وظیفه اصلی آن آنتن دهی و ساماندهی ترافیک مورد نیاز هر منطقه برای پوشش شبکه تلفن همراه یا اینترنت است. هر کدام از این دکل‌ها دارای یک دستگاه BTS هستند که کاربرد آن برای انتقال این امواج به فرستنده‌های نصب شده بر روی دکل است و برای اطلاعات بیشتر باید گفت که معمولا برد آنها یا در واقع مسافت طی شده توسط هر کدام به مسطح بودن یا برآمدگی آن بستگی دارد. سطح زمین از ۱۸ تا ۳۵ کیلومتر است که با انجام اقداماتی برای تقویت امواج می‌توان آن را افزایش داد.

کانکس مخابراتی کانکس سازان

ویژگی‌ها

مقاومت در برابر آب یکی از اولین و مهم‌ترین مشخصه‌های این نوع ساخت و ساز است زیرا در هنگام تماس آب با دستگاه عملکرد آن مختل می‌شود و یا به طور کامل از کار می‌افتد بنابراین باید به مقاومت در برابر آب در اولویت ساخت بهتر توجه شود. استفاده از کمک فنرهای مخصوص با فیلتر برای خروجی هوا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم غرفه مخابرات حفظ دمای محیط و جلوگیری از انتقال گرما از نور مستقیم خورشید به فضای داخلی غرفه است.

 

ساخت

ابعاد و محل سازه یا جهت سازه در مرحله نقشه‌های اولیه بسته به محدوده فعالیت آن متفاوت است و برای سایت‌های بزرگ ممکن است سازه‌های بسیار بزرگ مورد نیاز باشد اما معمولاً ساخت لینک مخابراتی آلاچیق کوچکی است به ابعاد ۲*۲٫ تا ابعاد ۲٫۵*۳ متر به طور معمول از ساندویچ پانل ساخته می‌شود و رنگ آن معمولاً سفید یا خاکستری است، اما در مناطق امنیتی می‌توان از رنگ‌های خاکی یا استتار جنگلی برای بدنه بیرونی آن استفاده کرد. در صورت درخواست خریدار در طول ساخت و ساز در دسترس است.

طراحی

کانکس مخابراتی باید طوری طراحی و ساخته شود که حتی کوچک‌ترین رطوبت و گرد و غبار به داخل غرفه نفوذ نکند. و برای این منظور تمام سوراخ‌های آن با لاستیک‌های مخصوص آب بندی می‌شود. گرد و غبار و رطوبت می‌تواند عملکرد دستگاه مخابراتی را مختل کند و باعث مشکلات عملیاتی شود.

برخی از گرد و غبارهای فلزی که خاصیت رسانایی دارند نیز خطرناک هستند. و با افزایش گرما به دلیل مصرف زیاد برق می‌توانند خطر آتش سوزی ایجاد کنند.

رطوبت نیز باعث سولفاته شدن قطعات مسی می‌شود. و این سولفاته شدن باعث می‌شود که قطعات مسی که رسانایی بالایی دارند رسانایی خود را از اتصالات از دست بدهند.

این دو عامل باعث ایجاد تداخل در عملکرد لینک مخابراتی می‌شود. بنابراین لاستیک‌بند به راحتی از ورود هر اپراتور به مجتمع جلوگیری می‌کند.

مشخصات فنی کانکس مخابراتی

  • محفظه غرفه مخابرات معمولا از ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل بهترین انتخاب برای این ساخت است. زیرا عایق آن عالی است و بیشترین مقاومت را در برابر گرما یا سرمای ورودی به داخل کابین دارد و دانسیته عایق پلی اورتان به کار رفته در آن باید ۴۰ باشد.
  • حداقل ضخامت ساندویچ پانل‌های مورد استفاده از ۸ تا ۱۰ سانتی متر است.
  • برای عایق‌کاری بهتر این سازه‌ها، درب نیز از ساندویچ پانل‌ها انتخاب می‌شود.
  • غرفه‌های مخابراتی بدون پنجره می‌سازند.
  • گرمای بیش از حد در تابستان و سرمای زیاد در زمستان باعث ایجاد مشکلاتی در تجهیزات الکترونیکی می‌شود. بنابراین، حفظ دمای پناهگاه در حدود ۲۰ درجه سانتیگراد ضروری است.
  • تهویه مطبوع برای سرمایش و گرمایش فضای داخلی کابین و تجهیزات موجود در تابستان و زمستان استفاده می‌شود. کولر گازی اسپلیت بهترین انتخاب برای این کار است.

سیستمی در کانکس مخابراتی تعبیه شده است تا در صورت بروز آتش سوزی و هشدار دود یا گرما، برق ورودی به قطعات الکترونیکی قطع شود. و هوای داخل لانه با مکش قوی به سرعت خارج می‌شود و جای آن با مونوکسید کربن پر شود. که در محفظه‌ای ذخیره شده و با همان سرعت آتش خاموش می‌شود. تمام این مراحل باید کمتر از ۱۰ ثانیه طول بکشد. نوارهای لاستیکی دور در که از ورود اکسیژن جلوگیری می‌کند نیز برای این کار مفید است.

کانکس مخابراتی چیست ؟

امروزه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه بسیاری از افراد خرید غرفه‌های مخابراتی است. که بهترین سازه برای اسکان دستگاه‌ها و تجهیزات مخابراتی است. و امروزه بسیاری از افراد این مدل از غرفه‌ها را با نام They know Bitty S شناخته می‌شود. غرفه‌های مخابراتی به دو دسته تقسیم می‌شوند. که برخی از آنها را باجه تلفن ثابت و برخی را باجه تلفن همراه می‌نامند. خریداران این سازه‌ها می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از بهترین انواع این سازه‌ها را تهیه و خریداری کنند. در سال‌های اخیر فروش پایانه‌های مخابراتی افزایش زیادی داشته است.

برنامه‌های کاربردی مرتبط با مخابرات

غرفه‌های مخابراتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به راحتی از بهترین و مناسب‌ترین انواع باجه مخابراتی برای نگهداری تمامی تجهیزات و کابل‌های مخابراتی خود استفاده کنید. اگر شما هم قصد دارید بهترین حفاظ اینترنتی یا دکل مخابراتی را برای ساختمان خود تهیه کنید. می‌توانید یکی از ایدئآل‌ترین انواع غرفه‌های مخابراتی را در اولویت خرید خود قرار دهید.

سخن پایانی با کانکس سازان

یکی از مهم‌ترین و بدیهی‌ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از خریداران آپارتمان را به خود جلب می‌کند، قیمت تمام شده این سازه‌ها است. در نظر داشته باشید که موارد مختلفی بر قیمت نهایی کانکس مخابراتی تاثیر می‌گذارد. و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود نسبت به خرید کانکس مخابراتی اقدام کنید.