کانکس سقف قوس دار با نمای جذاب

فهرست مطالب

کانکس سقف قوس دار چیست ؟ بهترین قیمت را از کانکس سازان بخواهید : کانکس نوعی سازه پیش ساخته و قابل حمل است که برای شرایط خاص و مکان‌های صعب العبور مناسب است. به عنوان مثال این سازه مناسب‌ترین و بهترین پناهگاه برای زلزله زدگانی است که خانه‌هایشان ویران شده است. زیرا همانطور که می‌دانیم یکی از نیازهای اساسی هر فردی داشتن خانه یا سرپناه است چون نیاز به امنیت دارد. علاوه‌بر این، بدن انسان از نظر فیزیولوژیکی نمی‌تواند هوای بسیار سرد یا بسیار گرم را برای مدت طولانی تحمل کند. به طور کلی از سوله‌ها برای فعالیت‌های مختلف تجاری، اداری، امنیتی و مسکونی استفاده می‌شود. زیرا توانایی طراحی تمامی امکانات مورد نیاز یک خانه مانند حمام، آشپزخانه و وسایل گرمایشی و سرمایشی را دارند.

کانکس سقف قوس دار چیست؟

گفته می‌شود که این سوله‌ها سقفی قوسی شکل دارند. این کانکس‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف به سفارش مشتریان ساخته می‌شوند. این سوله‌ها زیبایی خاص خود را دارند. سایبان‌های سقف منحنی با دید کافی به اطراف برای چیدمان‌ها یا کاربردهای مختلف مناسب هستند. سوله سقف قوسی را می‌توان در اندازه‌های مختلف، دکوراسیون خارجی و داخلی ساخت و در اختیار مشتری قرار داد.

انواع کانکس سقف قوسی

شکل بدنه تمامی تخت‌ها معمولا به صورت مکعب مستطیل یا مکعب مربع است؛ که معمولاً تنها تفاوت آنها در شکل سقف و کاربرد آنهاست. سقف سوله‌های سقف طاقدار به صورت گنبدی و قوسی شکل و امکانات داخلی و استانداردهای لازم با توجه به کاربرد آنها متفاوت طراحی شده است. در زیر انواع آپارتمان‌ها را با توجه به هدف آنها معرفی می‌کنیم:

کانکس سقف قوس دار

کانکس سقف قوس‌دار سرویس بهداشتی

در مکان‌ها و خیابان‌های پر رفت و آمد و یا مناطق سیل زده و زلزله زده که امکان ساخت سرویس بهداشتی وجود ندارد. توالت استفاده می‌شود. این سازه ها دارای تمامی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی معمولی و سیفون، منابع آب، سینک و شیر آب هستند.

کانکس سقف قوس‌دار غذاخوری

غذاخوری‌ها برای مکان‌هایی که دسترسی به رستوران وجود ندارد مانند مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، محل‌های ساخت و ساز و پارک‌ها مناسب هستند. معمولاً این آپارتمان‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که میز و صندلی‌ها را می‌توان در داخل و خارج آن‌ها قرار داد. به عبارتی محیط داخلی و خارجی این آپارتمان‌ها برای پذیرایی مناسب است.

کانکس سقف قوس‌دار نگهبانی طاقدار

این مدل آپارتمان معمولاً از نظر ابعاد کمی کوچکتر از مدل‌های قبلی است که معرفی کرده‌ایم. غرفه‌های نگهبانی در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، پارکینگ‌ها، مراکز خرید، پادگان‌ها و هر مکان دیگری که نیاز به اتاق نگهبانی دارد استفاده می‌شود. معمولاً پنجره‌های نگهبانی را با سقفی طاقدار می‌سازند تا نگهبان بتواند دید کاملی از محیط اطراف خود داشته باشد.

سقف قوس دار ویلایی

این آپارتمان‌ها از نظر ظاهری تقریباً شبیه ساختمان‌های مسکونی هستند و در آنها می‌توان تمام امکانات رفاهی یک خانه را دید. مقاومت در برابر زلزله، قابلیت حمل و نقل، دسترسی و مونتاژ آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه ویلایی است.

سقف قوس دار دو طبقه

در مکان‌های کوچکی که فضای کمی وجود دارد و امکان قرار دادن دو لانه در کنار هم وجود ندارد از لانه‌های دو طبقه استفاده می‌شود. از نظر امکانات رفاهی نیز می‌توان این مدل را بنا‌به سلیقه و میل مشتری متفاوت ساخت.

سقف قوس‌دار کارگاهی

سوله کارگاهی نوعی سوله سیار است که برای پروژه‌های عمرانی، ساختمانی و نفتی مناسب است. قابل حمل بودن این مدل آپارتمان باعث می‌شود تا پس از اتمام پروژه مورد نظر بتوان از آن در پروژه دیگری استفاده کرد.

نمای کانکس سقف قوس دار

کانکس سقف قوس‌دار یکی از زیباترین کانکس‌هایی است که می‌توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد. اغلب از این نوع سوله‌ها به‌عنوان کلبه یا آلاچیق در باغ استفاده می‌شود. کیفیت و تنوع بالا برای کاربردهای مختلف، امکان و تولید در سایزهای مختلف با کاربردهای مختلف از ویژگی‌های سوله سقف شیبدار است. از آنجایی که این نوع آپارتمان در مدت زمان کوتاهی مونتاژ و دمونتاژ می‌شود، دارای عایق صوتی و حرارتی نیز با امکان نصب سیستم گرمایش و سرمایش از کف است. علاوه بر این، سوله با سقف شیبدار در برابر تأثیرات طبیعی (طوفان، زلزله، خوردگی و …) کاملاً مقاوم است.

نمای ساندویچ پانل

این نوع سوله از مواد نرم و سبک ساخته شده و یکی از مصالح ساختمانی به شمار می رود. سوله ساندویچ پانل به دلیل دولایه بودن نوعی سوله عایق است. این مدل سوله به دلیل عایق بودن در شرایط و مکان‌هایی که دارای آب و هوایی بسیار سرد هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمای کامپوزیت

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، جنس بدنه و سقف این نوع آپارتمان‌ها کامپوزیت است. سایبان‌های کامپوزیت بیشتر در مکان‌های عمومی و برای برندسازی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، سوله‌های کامپوزیت برای ارائه خدماتی مانند دستگاه‌های خودپرداز، موبایل بانک، فست فود و رستوران‌های موقت یا هر کسب و کاری که می‌خواهد فعالیت خود را در یک مکان یا ساختار موقت راه اندازی کند استفاده می‌شود. معمولا این لینک‌ها از نظر بصری زیباتر هستند، بنابراین در شهر برای برندسازی و ماندگاری در ذهن عموم استفاده می‌شود.

مزایا

  • ساخت آسان و راحت
  • صرفه جویی در زمان
  • قیمت مناسب
  • مقاوم در برابر زلزله، سیل و طوفان
  • حمل و نقل آسان
  • تنوع زیادی در طرح و رنگ
  • امکان فروش آپارتمان به صورت دست دوم

سخن پایانی با کانکس سازان

در این مقاله در مورد انواع کانکس سقف‌طاقی صحبت کردیم. به طور کلی سوله یک سازه پیش ساخته و قابل حمل است. شکل ظاهری اکثر کلبه‌ها به صورت مکعب مستطیل یا مکعب مربع است، اما سقف برخی از این سازه‌ها بنا به سلیقه مشتری به شکل قوسی ساخته می‌شود که به همین دلیل به آن هاتک‌های سقفی طاقدار نیز می‌گویند. به طور کلی سوله‌های سقف قوسی با توجه به مصالح، امکانات داخلی و عملکردی به سوله پلیسی، سوله کلبه، سوله کارگاهی، سوله بهداشتی، سوله کامپوزیت و سوله امنیتی تقسیم بندی می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید